top of page

이해민선 Leehaiminsun

주로 풍경의 요소를 이용하여 작업 초기에는 ‘인공과 자연’에 주목하면서 ‘생명의 접점’에 대해 질문을 던졌으며 이후 ‘물질과 원형’ 그리고 ‘존재’에 대한 이야기로 여러 형식의 드로잉에서 페인팅까지 작업을 선보여 왔다. 경의 속성에서 읽어낸 것 과 사회적 함의들을 중첩하여 표현한다. 2004년 첫 번째 개인전 이후에 11번의 개인전과 3번의 이인전 그리고 금호미술관 ‘B컷 드로잉’, 국립현대미술관 ‘젊은 모색’, 일민 미술관 ‘Planet A: 종의 출현’, 광주비엔날레 '먼지 한 톨 물 한 방울’_상상릴레이, 강원국제비엔날레 ‘악의 사전’ 등 100여 회의 기획전에 참여했다.

 

The artist concentrated on ‘artificiality and the nature’ in her early career mostly using elements from the landscape, posing a question on ‘points of encounter in life’ and later, she has introduced various forms of drawings and paintings based on the story of ‘materials and the prototype’ and ‘existence.’ She expresses what she understood from the attributes of the landscape to be overlapped with social implications. She has held 11 solo exhibitions and three duo ones after her first solo exhibition in 2004. She has also participated in 100 special exhibitions including ‘B cut Drawing’ of Kumho Museum of Art, ‘Young Artist’ of the National Museum of Modern and Contemporary Art, ‘Planet A: Advent of Species’ of Ilmin Museum of Art, ‘A Grain of Dust A Drop of Water’_Imagination Relay in Gwangju Biennale and ‘The Dictionary of Evil’ of Gwangwon International Biennale.

bottom of page